Algemene voorwaarden
Artikel 1 Definities
1 Robijnenzo gevestigd te Velp KvK-nummer 97476889.
2 Klant: degene met wie robijnenzo een overeenkomst is aangegaan.
3 partijen: robijnenzo en klant samen.
4 consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Robijnenzo.
- Robijnenzo en de klant kunnen alleen afwijken van de voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Robijnenzo en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van andere uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 Prijzen
1.Robijnenzo hanteert prijzen in euro's inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2.Robijnenzo mag de prijzen van diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Robijnenzo niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4.De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
artikel 4 Betalingen en betalingstermijn
- Robijnenzo mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.
- De betalingstermijnen die Robijnenzo hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekend dat indien de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald,hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat robijnenzo aan de klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- Robijnenzo mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
artikel 5 Recht van reclame
1. Wanneer een klant in verzuim is, mag Robijnenzo het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
2. Robijnenzo maakt gebruik van zijn recht van het reclame door schriftelijk of elektronische mededeling aan de klant.
3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan robijnenzo, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 6 Herroepingsrecht
1.Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- het product is gebruikt
- het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen.
- het een product is at speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast.
- het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen zoals oorbellen.
- de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
2. de bedenktijd is 14 dagen in lid 1, begint:
- op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling.
3. de consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar Robijnenzo.online@gmail.com , eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Robijnenzo , Robijnenzo.nl.
4. de consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar Robijnenzo .
5. stuurt de consument het product niet binnen 14dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 7 Vergoeding van bezorgkosten
- Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Robijnenzo heeft geretourneerd, dan zal Robijnenzo eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terug betalen.
- De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Robijnenzo voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 8 vergoeding retourkosten
- indien de consument een beroep doet op herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de consument de kosten daarvoor.
artikel 9 retentierecht
- Robijnenzo kan gebruik maken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant bij zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekening van Robijnenzo heeft betaald, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
- het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de klant nog geld moet betalen aan Robijnenzo.
- Robijnenzo is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de klant lijdt vanwege het gebruik van retentierecht.
artikel 10 eigendomsvoorbehoud
- Robijnenzo blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant alle openstaande facturen van Robijnenzo met betrekking tot onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
- tot die tijd in lid1 kan Robijnenzo gebruik maken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- voordat het eigendom is overgegaan op de klant mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
- wanneer Robijnenzo gebruikt maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Robijnenzo van de klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
artikel 11 levering
1. levering vind plaats zolang de voorraad strekt.
2.levering vind plaats bij Robijnenzo, tenzij anders wordt afgesproken.
3. levering van de online bestelde producten vind plaats op het door de klant aangegeven adres.
4. wanneer de klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Robijnenzo zijn verplichtingen opschorten totdat de klant betaalt.
5. bij te late betaling is er sprake van schuldeiserverzuim, waardoor de klant een verlate levering niet aan Robijnenzo kan tegenwerpen.
artikel 12 levertijd
- De levertijden van Robijnenzo zijn indicatief. indien later wordt geleverd, kan de klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- de levertijd gaat in wanneer de klant het betaalproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Robijnenzo.
- De klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Robijnenzo later levert dan is afgesproken. De klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer schriftelijk is afgesproken of wanneer Robijnenzo niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de klant en Robijnenzo iets anders hebben afgesproken.
artikel 13 feitelijke levering
- De klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
artikel 14 transportkosten
- De klant betaald de kosten voor transport, tenzij robijnenzo schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
artikel 15 verpakking en verzending
- wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de klant dit niet, dan kan hij Robijnenzo niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
artikel 16 bewaring
- wanneer de klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventuele kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
- Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.
artikel 17 Garantie
- De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
- De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen, val of stoten
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. het risico van verlies, beschadiging, diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten hoeve van de klant in ontvangst neemt.
artikel 18 ruilen
- De klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
- ruilen vind plaats binnen 7dagen na aankoop waarbij de klant de originele factuur kan laten zien.
- het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
- het product is nog niet gebruikt
2. afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.
artikel 19 vrijwaring
- De klant vrijwaart Robijnenzo tegen alle aanspraken van andere die verband houden met de door Robijnenzo geleverde producten en/of diensten.
artikel 20 klachten
- De klant moet een door Robijnenzo geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant Robijnenzo daarvan op de hoogte stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Robijnenzo hiervan op de hoogte stellen.
- De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Robijnenzo hierop gepast kan reageren.
- De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen klant en Robijnenzo.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat Robijnenzo andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
artikel 21 ingebrekestelling
- De klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Robijnenzo.
- de klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Robijnenzo ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
artikel 22 aansprakelijkheid klant
1.wanneer Robijnenzo een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
artikel 23 aansprakelijkheid Robijnenzo
- Robijnenzo is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Robijnenzo aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houd met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Robijnenzo is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- wanneer Robijnenzo aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, catalogus zijn slecht indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
artikel 24 vervaltermijn
- Elk recht van de klant op schadevergoeding van Robijnenzo vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6.89 BW.
artikel 25 ontbinding
- De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Robijnenzo toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- is de nakoming van de verplichtingen door Robijnenzo nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Robijnenzo in verzuim is.
- Robijnenzo mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Robijnenzo kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
artikel 26 overmacht
- in aanvulling op artikel 6.75 BW geldt dat een tekortkoming van Robijnenzo door de klant niet aan Robijnenzo kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook
- een noodtoestand zoals burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere.
- stroom-,elektriciteits-internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- staking
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Robijnenzo 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Robijnenzo kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalender dagen heeft geduurd, mogen zowel klant als Robijnenzo de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5.Robijnenzo hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer Robijnenzo hiervan voordeel heeft.
artikel 27 wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen klant en Robijnenzo de overeenkomst aanpassen.
artikel 28 wijziging algemene voorwaarden
- Robijnenzo mag de algemene voorwaarden wijzigen.
- wijzigingen van ondergeschikt belang mag Robijnenzo altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Robijnenzo zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
artikel 29 overgang van rechten
- De klant kan geen rechten met een overeenkomst met Robijnenzo aan andere overdragen zonder schriftelijk toestemming van Robijnenzo
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals artikel 3.83 lid 2 BW.
artikel 30 gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Robijnenzo bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
artikel 31 toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Robijnenzo is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen klant en Robijnenzo, tenzij de wet iets anders bepaalt.



